- Klantenservice / Customer Service
- Verzenden & Retour / Shipping
- Betaalwijze / Payment
- Veel gestelde vragen / FAQ
- Voorwaarden / Terms & Conditions
- Privacybeleid / Privacy Policy
- Vrijwaring / Disclaimer
- English & Deutsch
- Klanten / Customer Reviews
- Over ons / About us
- Winkel Openingstijden & Parkeren / Opening Hours & Parking
- Sitemap
Verzenden & Retour / Shipping
VERZENDEN
Binnen Nederland: € 6,95 en gratis verzending bij bestellingen vanaf € 75,- (m.u.v. grote objecten)
LET OP: Sommige artikelen kunnen alleen in de winkel opgehaald worden i.v.m. afmeting e.o. kwetsbaarheid. We kunnen echter wel een speciale koerier voor je boeken. De bijdrage in de kosten daarvoor bedragen €35.- (deze keuze kun je maken bij het afrekenen in de webshop)
Overige landen: laten bezorgen door lokaal postbedrijf.
Zodra je bestelling is verzonden ontvang je een track en trace code waarmee je de verzending
VERZENDDUUR
De verzendduur is alleen van toepassing als het door jou bestelde artikel op voorraad is.
Mocht de levertijd echt erg uitlopen en we wij weten dit ook tijdig, dan zullen we je hierover
LET OP: Als wij een bestelling retour ontvangen i.v.m. een incorrect opgegeven afleveradres of e-mailadres wordt deze retour gestort zonder het bedrag van de verzendkosten.
MEERDERE ARTIKELEN TEGELIJKERTIJD
Dit is wel het geval als er een of meerdere artikelen niet voorradig zijn. In dat geval wordt alles pas verzonden zodra de bestelling compleet is.
Mocht je de overige wel voorradige artikelen toch alvast in huis willen hebben, dan kun je dat
Of stuur een E-mail naar: [email protected]
RETOURNEREN
RETOUR ZENDEN
LET OP: Wij zijn niet aansprakelijk voor de kosten van ongefrankeerde post. Deze embourszendingen worden niet geaccepteerd. In alle gevallen ben je zelf verantwoordelijk voor de retourzending en de kosten.
Adres:
Melting Pot Amsterdam
Eerste van der Helststraat 46
1072NV Amsterdam
Als wij het artikel beschadigd en/of niet in originele staat ontvangen, vervalt het recht op restitutie.
Melting Pot Amsterdam is ook niet verantwoordelijk voor het kwijtraken of beschadigen tijdens
LET OP: Indien een bestelling aan ons retour wordt verzonden vanwege een verkeerd ingevuld adres, dan worden de verzendkosten niet vergoed.
RETOUR BEDRAG
Het retour verzenden is voor eigen rekening.
RETOUR VERKEERD ARTIKEL
Vermeld hierbij je gegevens, ordernummer en omschrijving van het product.
Je kunt het artikel in de originele verpakking (indien van toepassing) kosteloos terug sturen
RETOUR DEFECT/BESCHADIGD ARTIKEL
[email protected]
PostNL vraagt de volgende foto's als een zending beschadigd is aangekomen:
- Een foto van de hele buitenkant van het pakket.
- Een foto van het geopende pakket.
- Een foto van alle type binnenverpakkingen.
- Een foto van het gehele beschadigde artikel.
- Een detailfoto van de concrete schade.
- Een foto van het verzendlabel op de verpakking.
VOOR BESCHADIGDE ZENDINGEN BUITEN DE EU
- Schade direct en uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangt aan ons melden via E-mail.
- Een schaderapport van het dichtstbijzijnde postkantoor in het geval dat het een zending met een bestemming buiten de EU betreft.
SHIPPING
SHIPPING COSTS
Only within the Netherlands: € 6.95 and free shipping from €75,-
Some items can only be picked up in-store due to their size or vulnerability. However, we can book a special courier for you. The contribution to the costs for this is €35,- NL ONLY! (you can choose this option at checkout in the webshop)
Belgium, Luxembourg: € 12.50 (up to 20 kg)
Germany: € 12.50 (up to 20 kg)
SHIPPING METHOD
PLEASE MAKE SURE TO ENTER YOUR ADDRESS AND EMAIL CORRECTLY. Within the Netherlands: we deliver with PostNL. Other countries: delivered by local postal service. Once your order has been shipped, you will receive a track and trace code that you can use to track the shipment. We cannot indicate an exact date and/or time when your order will be delivered.
SHIPPING TIME
Netherlands: 1-2 working days *Orders placed on weekdays before 11:00 AM can be shipped the same day
Belgium, Luxembourg & Germany: 4-5 working days
The shipping time only applies if the item you ordered is in stock. Some items have a delivery time because we have to order them or because they are not yet in stock. If this is the case, it will be indicated on the product page above the product description to the right of the photo. The delivery times are an indication because unfortunately we never know exactly on which day the ordered item will arrive. It may be that an item arrives earlier or unfortunately a little later than the specified delivery time, please take this into account, for example, in case of a birthday. If the delivery time really gets delayed and we know this in time, we will inform you about it. If we receive an order returned due to an incorrectly specified delivery address or email address, it will be refunded without shipping costs.
MULTIPLE ITEMS AT THE SAME TIME
The shipping costs and duration are not affected by the number of items ordered. This is only the case if one or more items are out of stock. In that case, everything will only be shipped once the order is complete. If you still want to have the other available items at home, you can indicate this. Then we will look for a suitable solution. Email us at: [email protected]
RETURNING
RETURN SHIPPING
If you are not satisfied with your order, you can return it within 14 days of receipt. However, please notify us of your return by email [email protected] first.
The items being returned must be in good condition and sent in the original packaging. If the entire order is returned, we will reimburse both the purchase price and the original shipping costs paid by you, (if we have not charged any shipping costs, the return costs are for yourself). In case you only return part of the order, we will only reimburse the purchase price of the returned products. Please note that we are not liable for the costs of unfranked mail. Cash on delivery shipments will not be accepted. In all cases, you are responsible for the return shipment and the costs.
If we receive the item damaged and/or not in its original condition, the right to a refund will be forfeited. Melting Pot Amsterdam is also not responsible for loss or damage during return shipping. Always ensure a shipping confirmation and a track and trace code. If an order is returned to us due to an incorrectly filled-in address, the shipping costs will not be reimbursed. We cannot accept returns on goods that are ordered or made especially for you.
Address:
Melting Pot Amsterdam,
Eerste van der Helststraat 46
1072NV Amsterdam
If we receive the item damaged and/or not in its original condition, the right to a refund will be void. Melting Pot Amsterdam is also not responsible for loss or damage during return shipping. Always provide a shipping confirmation and tracking code. If an order is returned to us due to an incorrect address, shipping costs will not be refunded.
RETURN AMOUNT
The amount refunded is equal to the value of the returned item, including shipping costs if it is an order for one item. Return shipping costs are the responsibility of the customer.
RETURN WRONG ITEM
If you received a different item than you ordered, you can report this by sending a message to: [email protected]
Please include your details, order number, and a description of the product. You can return the item in its original packaging (if applicable) free of charge using the shipping label we provide. You will then receive the correct item as soon as possible.
RETURN DEFECTIVE/DAMAGED ITEM
If you have received an article that is not functioning properly or is damaged, please report it immediately, and no later than 7 days after receiving it, in order to be eligible for compensation, by sending a message with photos of the damage and the packaging + box to:
[email protected]
Please include your details, order number, product description, and complaints.
PostNL requests the following photos if a shipment has arrived damaged:
- A photo of the entire outside of the package.
- A photo of the opened package.
- A photo of all internal packaging types.
- A photo of the entire damaged item.
- A detailed photo of the specific damage.
- A photo of the shipping label on the packaging.
FOR DAMAGED SHIPMENTS OUTSIDE THE EU
- Report damage directly and no later than 7 days after receiving it to us via email.
- A damage report from the nearest post office in the case of a shipment with a destination outside the EU.
©2024 Melting Pot Amsterdam woonwinkel & webshop
Mijn account / My account
Al je gegevens bij de hand
All your information at hand
Klantenservice / Customer service
Bel ons / Call us
Voor directe vragen
For immediate questions
Voor al je vragen
For all your questions
Social media
Volg ons op Instagram
Follow us on Instagram
Melting Pot Amsterdam
Eerste van der Helststraat 46
1072 NV Amsterdam
Nederland Bekijk op Google Maps