Shop in onze unieke mix & match collectie
Altijd bereikbaar via E-mail en Whatsapp
Telefonisch dagelijks van 09.00 - 19.00 u.
☎ +316 2138 9287
0

Voor nieuws & tips: Lees onze blog >

Review Logo5 @ Google
0
Shop in onze unieke mix & match collectie
Altijd bereikbaar via E-mail en Whatsapp
Telefonisch dagelijks van 09.00 - 19.00 u.

Voor nieuws & tips: Lees onze blog >

Veel gestelde vragen / FAQ

(English text below)

 

WAT ZIJN DE VERZENDKOSTEN?

Binnen Nederland standaard: € 6,25 (bestellingen boven € 75,- gratis verzending in NL)

LET OP: Sommige artikelen kunnen alleen in de winkel opgehaald worden i.v.m. afmeting e.o. kwetsbaarheid. We kunnen echter wel een speciale koerier voor je boeken. De bijdrage in de kosten daarvoor bedragen €35.- (deze keuze kun je maken bij het afrekenen in de webshop)

Naar België, Duitsland, Luxemburg: €9,25 (tot 23 kilo).

DOOR WIE WORDT MIJN BESTELLING VERZONDEN?

Binnen Nederland: Post NL
Naar België, Duitsland of Luxemburg: Post NL Europack

Naar overige landen binnen Europa: Post NL Europack, UPS of TNT

UPS levert zendingen af op doordeweekse dagen en alleen overdag. Je kunt geen afspraak maken voor een exacte datum en/of tijdstip. Het kan daarom handig zijn om een ander afleveradres op te geven van je werk, buren, familie of vrienden.

 

HOE WORDT MIJN BESTELLING VERZONDEN?

Alle artikelen worden met uiterste zorg verpakt.
We hergebruiken daar waar mogelijk is alle bruikbare verpakkingsmaterialen.
Deze verpakkingsmaterialen worden met aandacht geselecteerd.

 

WAT IS DE LEVERTIJD?

De meeste producten op de site zijn op voorraad. We streven ernaar deze producten zo snel mogelijk naar je te verzenden. Deze producten worden, nadat de betaling binnen is, maximaal binnen 1 a 2 werkdagen aan je verzonden en op werkdagen voor 11.00 uur, meestal dezelfde dag nog (indien mogelijk).

Voor Nederlandse klanten geldt berzorging per post binnen 3 à 4 werkdagen, in drukke periodes als kerst kan het iets langer duren.

België, Duitsland, Luxemburg: 3 - 5 werkdagen

(Dit is alleen van toepassing als het door jou bestelde artikel op voorraad is.
Sommige artikelen hebben een levertijd omdat we deze speciaal voor je bestellen.
Indien dit het geval is staat deze aangegeven op de productpagina boven de productomschrijving rechts van de foto.
De levertijden zijn een indicatie opdat wij helaas nooit exact weten op welke dag het bestelde artikel binnen komt. Het kan zijn dat een artikel eerder of helaas wat later binnen komt dan de opgegeven levertijd, houd daar rekening mee bijvoorbeeld i.v.m. een verjaardag.
Mocht de levertijd echt erg uitlopen en we wij weten dit ook tijdig, dan zullen we je hierover informeren.)

Mocht een product onverhoopt niet op voorraad zijn, dan nemen wij contact met je op en krijg je uiteraard je geld inclusief verzendkosten teruggestort. Mocht een product kunnen worden bijbesteld, dan zou je er ook voor kunnen kiezen daar nog even op te wachten. Dit wordt in overleg gedaan met de klant.

Naar landen buiten Europa kan het wel eens voorvallen dat de douane incidenteel pakketten langer vasthoudt i.v.m. steekproeven of drukte.

Wij werken met 'track and trace' nummers om in ieder geval je pakket te kunnen traceren.

We doen ten alle tijden onze uiterste best om je aankoop meteen dezelfde dag in te pakken en te verzenden.

 

GEANNULEERDE ARTIKELEN

Met de grootst mogelijke zorg monitoren wij voortdurend ons online assortiment. Voor de bezorging van je bestelling zijn wij afhankelijk van meerdere factoren. Helaas kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat tijdens het verwerken van je bestelling blijkt dat een artikel niet meer op voorraad is of niet aan de door ons gestelde kwaliteitseisen voldoet. In dit geval wordt het aankoopbedrag van het artikel, inclusief verzendkosten, teruggestort.

 

ALS IK HET BESTELDE ARTIKEL WIL RETOURNEREN KAN DAT?

Ja, dat mag. Het kan natuurlijk zijn dat het artikel je niet bevalt, of in het echt toch anders overkomt dan op je beeldscherm. Bijna alle aankopen kunnen geretourneerd worden.
Je bent niet verplicht om een reden op te geven, maar het helpt ons wel om de service te verbeteren.

Je kunt de artikelen binnen 14 dagen na levering in originele verpakking, met alle labels er nog aan, ongebruikt en ongewassen voldoende gefrankeerd retour sturen. Je bent zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten van het retourneren. Wij raden aan een retour aangetekend terug te sturen (let op: bij PostNL ben je verzekerd tot 500 euro). Wanneer je een item retour stuurt zullen wij, na ontvangst van de retourzending zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 10 dagen het aankoopbedrag aan je terugstorten.

Producten dienen, binnen 14 dagen na ontvangst, in originele staat, ongewassen en ongedragen, met de labels er nog aan retour te worden gestuurd. Dit geldt ook voor de eventuele verpakking van het artikel (bijv. een schoenendoos). Deze dient bij het retourneren nog volledig intact te zijn. Beschadigde en gebruikte producten kunnen wij helaas niet retour nemen.

Stuur een e-mail als je iets wilt retourneren naar: [email protected]

Je kunt het artikel in de originele verpakking (indien van toepassing) voldoende gefrankeerd en goed verpakt retour zenden naar de winkel:

Melting Pot Amsterdam
afd. Retouren
Eerste van der Helststraat 46
1072 NV Amsterdam

 

Melting Pot Amsterdam is niet verantwoordelijk voor het kwijtraken of beschadigen tijdens retourzending.

 

De volgende artikelen kunnen niet worden geretourneerd:

    • Artikelen die niet in originele staat en/of verpakking.
    • Artikelen die gedragen/gebruikt zijn.
    • Oorbellen (om hygiënische redenen)
    • Speciaal voor jou bestelde artikelen.

Mocht je het artikel in defecte staat hebben ontvangen, en dit defect, na overleg en onderzoek door ons is bevestigd, dan ontvang je wel de verzendkosten retour. Dit is alleen het geval als je het artikel retour wilt zenden zonder aanvraag van een nieuw exemplaar.

 

KAN IK MIJN AANKOOP OOK RUILEN?

Via de website kunnen we niet ruilen. Als je niet tevreden bent over je aankoop dan kun je deze retour sturen binnen de termijn van 14 dagen. Het aankoopbedrag wordt dan retour gestort. Je kunt natuurlijk wel weer een ander artikel aanschaffen via de website. Neem wel van tevoren contact op als je iets wilt retourneren, gebruik hiervoor het formulier hier onder.

 

IK HEB EEN VERKEERD ARTIKEL ONVANGEN, WAT NU?

Als je een ander artikel hebt ontvangen dan je hebt besteld kun je dit melden door een bericht te sturen naar [email protected]

Vermeld hierbij je gegevens, ordernummer en omschrijving van het product. Je krijgt dan z.s.m. het juiste artikel gratis opgestuurd. Het verkeerd geleverde artikel kun je dan terug sturen, je ontvangt de verzendkosten uiteraard retour. 

 

MIJN ARTIKEL IS NIET GOED AANGEKOMEN OF WERKT NIET, WAT NU?

Als je een artikel hebt ontvangen dat niet goed werkt of beschadigd is, meldt dit dan direct, en uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst ons om in aanmerking te komen voor schadevergoeding, door een bericht met foto's van de schade en de verpakking + doos te sturen naar: [email protected]

Vermeld hierbij je gegevens, ordernummer en omschrijving van het product. Daarnaast is het handig om te vermelden wat de klachten zijn. Dan kunnen we kijken naar een oplossing, of (technische) ondersteuning bieden. Mocht het artikel dan nog niet naar tevredenheid werken krijg je het juiste artikel z.s.m. en gratis opgestuurd. Het defecte artikel kun je dan terug sturen, je ontvangt de verzendkosten uiteraard retour.

PostNL vraagt de volgende foto's als een zending beschadigd is aangekomen:

    1. Een foto van de hele buitenkant van het pakket.
    2. Een foto van het geopende pakket.
    3. Een foto van alle type binnenverpakkingen.
    4. Een foto van het gehele beschadigde artikel.
    5. Een detailfoto van de concrete schade.
    6. Een foto van het verzendlabel op de verpakking.

VOOR BESCHADIGDE ZENDINGEN BUITEN DE EU

    • Schade direct en uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangt aan ons melden via E-mail 
    • Een schaderapport van het dichtstbijzijnde postkantoor in het geval dat het een zending met een bestemming buiten de EU betreft.

 

KAN IK MELTING POT AMSTERDAM OOK BEZOEKEN?

Jazeker, Melting Pot Amsterdam is niet alleen een webshop, maar ook een fysieke winkel met leuke woonaccessoires, gadgets, parfum en nog veel meer in een van de leukste en meest gevarieerde buurt van Amsterdam, De Pijp vlakbij de Albert Cuyp. Je kunt hier alle woonaccessoires, aparte cadeaus zien en uiteraard ook kopen.

ADRES: Eerste van der Helststraat 46, 1072 NV Amsterdam

OPENINGSTIJDEN: Maandag t/m zaterdag van 11.00 tot 18.00 uur (Zondag op afspraak)

 

 

Frequently Asked Questions (FAQ)

 

WHAT ARE THE SHIPPING COSTS?

Within the Netherlands: €6.25 (Orders above €75,- qualify for free shipping)

Some items can only be picked up in-store due to size or fragility. However, we can book a special courier for you. The contribution to the costs for this is €35.- (you can choose this option at checkout in the webshop)

To Belgium, Germany, Luxembourg: €9.25 (up to 23 kg)

 

BY WHOM WILL MY ORDER BE SHIPPED?

Within the Netherlands: Post NL To Belgium, Germany, or Luxembourg: Post NL Europack

To other countries within Europe: Post NL Europack, UPS, or TNT

UPS delivers shipments on weekdays and only during the day. You cannot make an appointment for an exact date and/or time. It can therefore be useful to give a different delivery address of your work, neighbors, family or friends.

 

HOW WILL MY ORDER BE SHIPPED?

All items are packed with the utmost care. We reuse all usable packaging materials wherever possible. These packaging materials are carefully selected.

 

WHAT IS THE DELIVERY TIME?

Most products on the site are in stock. We strive to send these products to you as soon as possible. These products are sent to you, after payment has been received, within a maximum of 1 to 2 working days and on weekdays before 11:00 am, usually the same day (if possible).

So, for our Dutch customers, they can usually expect their order to be delivered to their home within a maximum of 3 to 4 working days.

Belgium, Germany, Luxembourg: 2 - 4 working days

(This only applies if the item you ordered is in stock. Some items have a delivery time because we order them especially for you. If this is the case, it is indicated on the product page above the product description to the right of the photo. The delivery times are an indication because unfortunately, we never know exactly on which day the ordered item will arrive. It may be that an item arrives earlier or unfortunately later than the indicated delivery time, please take this into account, for example, due to a birthday. If the delivery time really runs out and we know this in time, we will inform you about this.)

If a product is unexpectedly not in stock, we will contact you and of course refund your money including shipping costs. If a product can be reordered, you could also choose to wait for it. This is done in consultation with the customer.

To countries outside Europe, it may sometimes happen that customs occasionally hold packages longer for sampling or busy periods. We work with track and trace numbers so that we can at least trace your package.

We always do our utmost best to pack and ship your purchase on the same day.

 

CANCELLED ITEMS

We constantly monitor our online assortment with the utmost care. We depend on several factors for the delivery of your order. Unfortunately, in exceptional cases, it may happen that during the processing of your order it appears that an item is no longer in stock or does not meet the quality requirements we have set. In this case, the purchase amount of the item, including shipping costs, will be refunded.

 

CAN I RETURN AN ITEM I ORDERED?

Yes, you can. It could be possible that you don't like the item, or it may look different in person than on your screen. Almost all purchases can be returned. You are not obligated to provide a reason, but it does help us to improve our service.

You can return the item within 14 days of delivery in its original packaging, with all labels attached, unused, and unwashed, sufficiently stamped. You are responsible for the shipping costs of returning the item. We recommend that you return the item by registered mail (please note: you are insured up to 500 euros with PostNL). Upon receipt of the returned item, we will refund the purchase price to you as soon as possible but no later than 10 days.

Products must be returned in their original condition, unwashed, unworn, and with all labels attached within 14 days of receipt. This also applies to the packaging of the item (e.g., a shoebox). It must be fully intact when returned. Unfortunately, we cannot accept damaged or used products for returns.

Please contact us by email in advance if you wish to return something [email protected]

You can send the item back to the store in its original packaging (if applicable), sufficiently stamped, and well-packaged to:

Melting Pot Amsterdam
Eerste van der Helststraat 46
1072 NV Amsterdam
The Netherlands

 

Melting Pot Amsterdam is not responsible for items lost or damaged during return shipping.

The following items cannot be returned:

Items that are not in their original condition and/or packaging. Items that have been worn/used. Earrings (for hygiene reasons) Items that have been specially ordered for you.

If you received a defective item, and this defect has been confirmed after consultation and investigation by us, you will receive a refund of the shipping costs if you wish to return the item without requesting a new one.

 

CAN I EXCHANGE MY PURCHASE?

We cannot exchange items through the website. If you are not satisfied with your purchase, you can return it within 14 days.

The purchase price will then be refunded.

Of course, you can purchase another item via the website.

Please contact us in advance if you wish to return something, using the form below.

 

I RECEIVED THE WRONG ITEM, NOW WHAT?

If you have received a different item than the one you ordered, you can report this by sending a message to [email protected].

Please include your details, order number, and a description of the product. You will then receive the correct item free of charge as soon as possible. You can then return the incorrectly delivered item, and you will of course receive a refund of the shipping costs.

 

MY ITEM DID NOT ARRIVE IN GOOD CONDITION, NOW WHAT?

If you have received an article that is not functioning properly or is damaged, please report it immediately, and no later than 7 days after receiving it, in order to be eligible for compensation, by sending a message with photos of the damage and the packaging + box to: [email protected].

Please include your details, order number, and a description of the product. It is also helpful to mention the complaints. We can then look for a solution or provide technical support. If the item still does not work to your satisfaction, you will receive the correct item as soon as possible, free of charge. You can then return the defective item, and you will of course receive a refund of the shipping costs.

PostNL requests the following photos if a shipment has arrived damaged:

    1. A photo of the entire exterior of the package.
    2. A photo of the opened package.
    3. A photo of all type of internal packaging.
    4. A photo of the entire damaged item.
    5. A detailed photo of the specific damage. A photo of the shipping label on the packaging.
    6. A photo of the shipping label on the package.

FOR DAMAGED SHIPMENTS OUTSIDE THE EU

    • Report damage directly and no later than 7 days after receiving it to us via email.
    • A damage report from the nearest post office in case of a shipment with a destination outside the EU.

 

CAN I ALSO VISIT MELTING POT AMSTERDAM?

Yes, you can! Melting Pot Amsterdam is not only an online store but also a physical shop with fun home accessories, gadgets, perfume, and much more in one of the most diverse and exciting neighborhoods of Amsterdam, De Pijp, close to the Albert Cuyp market. Here you can see and buy all the home accessories and unique gifts.

ADDRESS:
Eerste van der Helststraat 46, 1072 NV Amsterdam (De Pijp)

OPENING HOURS:
Monday to Saturday from 11:00 AM to 6:00 PM (on Sundays by appointment only)

 

©2024 Melting Pot Amsterdam woonwinkel & webshop

 

Mijn account / My account

Al je gegevens bij de hand
All your information at hand

Klantenservice / Customer service

Bel ons / Call us

Voor directe vragen
For immediate questions

+31621389287

E-mail

Voor al je vragen
For all your questions

Verstuur E-mail >

Social media

Volg ons op Instagram
Follow us on Instagram

5Review LogoWij scoren een 5 op Google

Melting Pot Amsterdam

Eerste van der Helststraat 46
1072 NV Amsterdam
Nederland Bekijk op Google Maps

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »